Meningen med det livet kanske inte är det finstilta! Men nedan hittar du allt du behöver veta om våra köpvillkor och troligen mer därtill. Vi vill att du som kund hos oss ska bli en nöjd kund – därför har vi försökt göra våra köpvillkor så enkla och så generöra som möjligt. Har du frågor? Tveka inte på att kontakta vår grymma kundtjänst.
Vi erbjuder alltid fri standardfrakt och din leverans skickas med PostNord eller Instabox. Om alla produkter finns i lager är normal leveranstid 1-3 arbetsdagar. Vi erbjuder också tilläggstjänsten expresshantering mot en avgift. Väljer du tillägget expresshantering hanteras din beställning före beställningar som inte adderat tillägget och din order får därmed förtur.
Mindre beställningar som skickas med Varubrev eller Brev levereras i de flesta direkt i din brevlåda/ditt brevinkast. I annat fall kan försändelsen komma att lämnas utanför din dörr, hängas på din brevlåda eller levereras till närmaste utlämningsställe. Om din försändelse levereras till utlämningsställe aviseras du via sms eller brev-avi så snart din beställning kommit fram. Vid beställning med Instabox levereras din beställning till den paketbox du valt i vår fraktkassa. I kassan får du en estimerad leveransdag och tid. Detta är ett estimat från vår leveranspartner och tid och dag kan komma att ändras.
Hos Teknikmagasinet handlar du endast med säkra och kända betalningsalternativ för en trygg köpupplevelse. Vi tar inte ut någon avgift för något av betalningsalternativen.
Privat:
- Som privatperson betalar du via Klarna Checkout och kan då välja att betala med avgiftsfri faktura, delbetalning, bankkort (VISA, Mastercard, American Express), internetbank, swish eller Klarna Direkt.
Företag:
- Företag betalar via Klarna Checkout och kan då välja att betala mot avgiftsfri faktura 30 dagar och kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express).
- Större företag, kommuner, skolor, landsting och organisationer kan välja Företagsfaktura. Företagsfaktura har 30 dagar betaltid och kan skickas till separat fakturaadress. Vi kan skicka fakturan som e-faktura till statliga organisationer och andra företag. Varje köp granskas och godkänns manuellt. För mer information se vår Företagssida.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vi har dock utökat detta till 100 dagar, allt för att göra det smidigt för dig som kund. Detta förutsatter att både produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvända och ej förstörd eller skadad. Förpackningen till produkten måste även returneras för att returen ska kunna godkännas. Självklart får du prova varan, men det bör göras med försiktighet och utan att förstöra originalförpackningen. Teknikmagasinet.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Är varan inte i oförändrat skick har Teknikmagasinet rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde från returbeloppet. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Observera att det kan dröja upp till 14 dagar innan din retur hanteras efter att den ha nått oss. Vanligtvis går det dock mycket snabbare än så.
Produkter som inte kan returneras om plomberingen är bruten eller om de har använts:
- Alla typer av in-ear-hörlurar (som du stoppar in i örat) och tillbehör som extra örontippar.
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, som hörlurar, minneskort, Apple AirTag, Galaxy SmartTag och andra produkter som levereras förseglade.
- Leksaker och liknande produkter med inbyggda batterier.
- Förbrukningsvaror som tex batterier.
Om du köpt något av detta kan du returnera det, så länge förpackningen och/eller plomberingen är intakt.
Har du råkat ut för en defekt vara eller en felleverans? Hör av dig till oss på kundservice@teknikmagasinet.se snarast så hjälper vi dig. Spara den reklamerade produkten tills felet är åtgärdat, vi kan inte hantera ärendet om produkten är slängd eller återvunnen. Skicka med en bild på skadan för snabbast möjliga hantering av ärendet. Vid en godkänd reklamation eller felleverans står vi självklart för din returfrakt.
Reklamationsrätten och garanti på produkterna gäller om dessa är felaktigt tillverkade eller inte fungerar som dem är avsedda. Skador som uppstår vid användning eller montering, slitage, felaktigt applicerade skärmskydd eller liknande går ej att reklamera.
Produkter från Copter reklameras direkt till tillverkaren för att åberopa deras livstidsgaranti. För att läsa reklamationsvillkor och reklamera en produkt från Copter gå till den här sidan: https://copter.com/sv/reklamation/.
Produkter från Whitestone reklameras till vår kundtjänst tillsammans med bild på skadan. Whitestone Dome Glass levereras med två flaskor lim, varpå vi endast skickar ut ersättningsprodukt efter att två installationsförsök har gjorts. Kontakta kundtjänst för att få instruktioner för ominstallation av skärmskyddet. Vid godkänd reklamation av Whitestone Dome Glass skickas ett Replacement kit (innehåller alla tillbehör och skärmskyddet förutom UV-lampan) ut efter att frakt- och hanteringsavgiften om 79 kr har betalats via PayPal. Det går inte att byta till en annan modell av Whitestone Dome Glass vid reklamation. Du kan endast reklamera ditt skärmskydd och beställa ett ersättningskit en gång per produkt.
För att prenumerera på våra nyhetsbrev anmäler du dig till dessa i kassan, via specifika annonser, eller via våra formulär på hemsidan. Vi skickar då nyhetsbrev med relevanta nyheter, kampanjer och tips ca 4-8 gånger i månaden. Vid köp kommer orderrelaterad e-post att skickas till dig oavsett om du prenumererar på nyhetsbrevet eller inte. Det kan vara e-post som orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation och orderuppföljning i form av förfrågan att lämna ett omdöme om sin köpupplevelse eller svara på några korta frågor.
Vi tar din personliga integritet på nätet på största allvar. Därför följer vi dataskyddsförordningen GDPR som gäller inom EU. Du kan läsa hela vår cookie- & personuppgiftspolicy här.
Händelser utanför Teknikmagasinets makt skall hänföras till force majeure vilket leder till att Teknikmagasinet frias från förpliktelser i ingångna avtal. Händelser som räknas dit är exempelvis krig, naturkatastrofer, arbetsmarknadskonflikter, myndighetsbeslut samt därmed jämförbara händelser utanför Teknikmagasinets kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses.
Alla priser är angivna inklusive 25% moms, om inte annat valts. Vi säljer inte till personer under 18 år utan skriftligt tillstånd från målsman. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning.
Teknikmagasinet.se ägs och drivs av PhoneLife AB (org.nr: 556913-5386).
Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer