Retur & byte

Byte till annan vara

Blev du inte nöjd med ditt köp? Kanske köpte du till fel modell? Trist så klart, men det löser vi! Lägg först en ny beställning och följ sedan instruktionerna här nedan för att returnera. Behöver du hjälp med ditt köp så tveka inte på att kontakta oss på kundservice@teknikmagasine.se.

Ångerrätt 100 dagar

När du handlar här på Teknikmagasinet.se har du alltid 100 dagars returrätt, räknat från den dag då du mottog varan. Du kan därmed returnera din vara till oss och få pengarna tillbaka utan specifik anledning. Helt perfekt när du exempelvis vill köpa julklapparna i god tid. För att kunna nyttja ångerrätten måste dock produkten vara i oförändrat skick och detsamma gäller produktens förpackning och etiketter. Förpackningen måste också den returneras för att returen ska kunna godkännas. Om en returnerad vara inte är i oförändrat skick samt om förpackning saknas eller är skadad har Teknikmagasinet.se rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet. Teknikmagasinet.se erbjuder inga förbetalda retursedlar för ångerköp utan du som kund bestämmer själv hur din retur ska skickas, och du ansvarar för att den når oss.

Undantag från ångerrätten

Produkter som inte kan returneras om plomberingen är bruten eller om de har använts:

Alla typer av in-ear-hörlurar (som du stoppar in i örat) och tillbehör som extra örontippar.
Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, som hörlurar, minneskort, Apple AirTag, Galaxy SmartTag och andra produkter som levereras förseglade.
Leksaker och liknande produkter med inbyggda batterier.
Förbrukningsvaror som tex batterier.

Om du köpt något av detta kan du returnera det, så länge förpackningen och/eller plomberingen är intakt.

Skicka din retur väl paketerad till:

Teknikmagasinet.se
PhoneLife AB
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna

Viktigt! För att vi ska kunna hantera din retur och koppla den till din ursprungliga order behöver vi ditt namn och ditt ordernummer. Glöm därför inte att skicka med en lapp med namn och ordernummer i paketet. Du hittar ordernumret i orderbekräftelsen du fick via mail i samband med ditt köp. När vi har hanterat din retur meddelar vi dig via e-post.

Om du har valt fraktalternativen Instabox eller Budbee och väljer att ej hämta ut paketet i tid kommer det i retur till oss. Vi kommer i dessa fall debitera dig 29 kr för vårt arbete med hanteringen av varorna och de extra fraktavgifterna. Vi rekommenderar dig därför att istället hämta ut ditt paket och returnera det till oss via PostNords frakttjänster.

Rekommenderde fraktsätt för retur till oss

Vi rekommenderar dig att skicka din retur till oss med PostNords fraktjänster. Det går också bra att använda frimärken eller en portokod, som du enkelt köper online, och skicka din retur som ett vanligt brev. Om du vill använda en spårbar tjänst för din retur är PostNords tjänst 'Skicka hem' ett bra alternativ. Läs mer om de olika alternativen här nedan:

- Frimärken: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/brev
- Portokod: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/portokoder
- Skicka hem: https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-paket/skicka-hem

Återbetalning

Så snart din retur är hanterad och godkänd återbetalar vi dig via det betalsätt du använde för att lägga din beställning. Har du valt att betala via faktura och ännu inte har betalat den kommer fakturan att makuleras när din retur hanterats och godkänts. Hur lång tid det tar innan återbetalningen når dig varierar beroende på betalsätt. Vid direktbetalning tar det mellan 1 och 5 bankdagar från att returen hanterats och godkänts tills dess att återbetalningen har genomförts. Vid betalning via faktura tar det mellan 1 och 5 bankdagar från från att returen hanterats och godkänt till dess att Klarna tagit bort eller korrigerat din faktura. Har du redan betalt fakturan tar det mellan 1 och 5 bankdagar från godkänd retur till dess att återbetalningen till kontot du valde att betala med sker.

För frågor som rör din betalning ska du alltid kontakta vår betalpartner Klarna: https://www.klarna.com/se/kundservice/

Om du gör en retur och är osäker på om din faktura kommer att förfalla innan vi hunnit motta och godkänna din retur rekommenderar vi dig att markera produkten som returnerad i Klarna-appen eler på www.klarna.se. Det som då sker är att Klarna pausar din faktura tills din retur hanterats och du undviker att ligga ute med pengarna. Om du redan har betalat din faktura återbetalas du av Klarna när din retur har hanterats. Klarna skickar dig då också ett bekräftelsemail på krediteringen.

Vi hanterar din retur så snart vi kan men hanteringen kan komma att ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Vanligtvis går det mycket snabbare än så. Har du inte mottagit en bekräftelse på att din retur hanterats 14 dagar efter det att vi mottagit den är du varmt välkommen att maila vårt kundserviceteam så hjälper vi dig vidare.

Om du returnerat fler än en vara så kommer du att få separata bekräftelser och krediteringar för varje vara. Det beror på att varje vara hanteras för sig och registreras separat. Vi hanterar alla din returnerade varor så du behöver inte oroa dig!

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer